Most Popular

Facebook Subscribe

FB Like Box

Articole

Alfred Binder, legatura dintre consumator si producator

Alfred Binder, legatura dintre consumator si producator

 

Alfred BinderLa o simplă căutare google, Alfred Binder apare imperios în postura de www.cursvinuri.ro, curiozitatea m-a împins evident mai departe şi am apăsat clik-ul care mă trimitea foarte concis, în mintea mea,  cu gândul la şcoală, cursuri şi examene. Clik-ul m-a îndrumat către o pagină ce m-a desluşit degrabă că omul “cautat” este unul cu pregătire serioasă în domeniul vinului şi apreciat în industria cu pricină. Site-ul m-a convins că domnul Binder ştie ce face, presa contemporană este de partea domniei sale, drept urmare mi-am propus  să aflu direct de la sursă cât mai multe detalii despre cursuri de vin, despre marketing-ul vinului  şi opiniile pe care le are despre industria autohtonă a vinului.

Somelier.ro:Care a fost prima interacţiune cu licoarea bahică?
Alfred Binder:Primul vin băut a fost cel produs de bunica mea din soiuri hibride undeva în nordul ţării. Multă vreme am considerat vinurile ei că fiind cele mai bune din lume. De aceea, îi înţeleg pe cei care susţin variante asemănătoare dar, în acelaşi timp, îi încurajez să încerce şi alte vinuri pentru că este păcat să nu se bucure de diversitatea fantastică pe care o oferă acest produs. Cu vinurile de calitate m-am întâlnit acum zece ani în restaurantul din Notting Hill, unde am lucrat în perioadă studiilor efectuate la Londra.
Somelier.ro:De ce v-aţi ales acest destin? De la magistratură la vin e cale lungă.
Alfred Binder:Am absolvit facultatea de Drept dar nu am mai făcut nici un alt demers pentru a urmă o carieră în magistratură. Comerţul m-a atras mai mult şi vinul mi s-a părut un produs ideal pentru că îmi oferea posibilitatea de a îmbină utilul cu plăcutul.
Somelier.ro:Unde v-aţi specializat?
Alfred Binder:După absolvirea facultăţii am plecat în Marea Britanie unde mi-am continuat studiile dar având că şi obiectiv specializarea în Afaceri  Internaţionale. Mai târziu, după întoarcerea în ţara, am dobândit  un Certificat în Vinuri şi Spirtoase a€“ Nivelul Avansat la Wine & Spirit Education Trust din Londra. Cele mai multe lucruri le-am învăţat, însă,în cei şase ani şi jumătate cât am lucrat la Halewood. Foştilor mei colegi trebuie să le mulţumesc pentru tot ceea ce ştiu despre producerea vinului şi despre piaţă internă iar mărcilor internaţionale pe care le-am administrat le datorez specializarea în marketing.
 Somelier.ro:Cum aţi făcut trecerea ,şi când, de la sommelier la marketing?
Alfred Binder:Am deţinut funcţia de Somelier la Cramele Halewood dar activităţile desfăşurate în perioadă respectivă erau specifice marketingului pentru vinuri şi doar uneori asemănătoare atribuţiilor unui somelier. Pentru mine a fost mai mult o schimbare a titulaturii şi o creştere a complexităţii sarcinilor atunci când am fost numit Brand Manager pentru portofoliul de importuri, în cadrul aceleaşi companii. Personal, consider că doar cei care practică această meserie într-un restaurant se pot numi Somelieri. Am contribuit, însă, la consolidarea profesiei de somelier şi pentru acest lucru am fost nominalizat la Premiul a€œSplendens”de către Clubul Presei de Turism din România.
Somelier.ro:Unde se află România, din punctual dvs de vedere, în momentul de faţă în industria vinului pe plan internaţional? Vinul românesc are o identitate?o imagine bine definite?
Alfred Binder:Deşi România apare în clasamente că fiind o ţara importantă din punct de vedere al suprafeţei  plantate cu vită de vie, al producţiei de struguri şi al volumului de vin consumat, nu ne bucurăm de notorietate în afară graniţelor. Am avut şansele noastre la faimă dar le-am risipit prin neseriozitatea care ne caracterizează. Nu avem o imagine pozitivă de ţara şi nici calitatea vinurilor nu ne-a ajutat până acum. În ultima perioadă, au fost demarate campanii de promovare  pe pieţe importante, cum ar fi Marea Britanie sau SUA, şi dacă producătorii implicaţi rămân uniţi, folosesc cu cap fondurile europene şi sunt ajutaţi de statul român ,  vinurile româneşti pot dobândi o recunoaştere internaţională.
Somelier.ro:Producătorii locali sunt deschişi aplicării noilor tehnologii în producerea vinului? Percep şi aplică legile marketing-ului pentru promovarea imaginii? Ce opinii aveţi dvs.vis-a vis de retehnologizare şi de soiurile noi de struguri? Consideraţi că retehnologizarea sau apartenenţă unor producători la tot ce apare nou în domeniul viticol tehnologic creează un produs mai bun ?  Sau sunteţi adeptul tradiţiilor legate de conceperea vinului?
Alfred Binder:Eu cred că sunt deschişi spre modernizare din moment ce acest sector a avut cea mai bună absorbţie de fonduri europene dintre toate ramurile agriculturii din România. Marketingul este mai precar în acest moment pentru că nu a constituit o prioritate iar banii au fost investiţi în vie şi în cramă. Producătorii au făcut un efort financiar considerabil cu achiziţionarea şi plantarea sau replantarea cu vită de vie nobilă a unor suprafeţe viabile  construirea  retehnologizarea cramelor.  Îmbunătăţirea    calităţii vinurilor din ultimii ani se datorează  principal acestor eforturi  dau şanse României  pe alte pieţe de desfacere din afară . Tradiţia trebuie  dar cu accentul  pe promovarea soiurilor autohtone cu potenţial calitativ superior.
Somelier.ro:Priviţi vinul prin ochii consumatorului sau al specialistului ?
Alfred Binder:Opinia specialistului este foarte importantă, dar, din punct de vedere al Marketingului, este obligatoriu să vezi vinul şi prin ochii consumatorului .
Somelier.ro:V-aţi oprit către “educarea” populaţiei prin organizarea unor cursuri de vin, cum funcţionează?povestiţi-ne un pic cum se desfăşoară cursurile , cine le poate accesă care este feedback-ul din piaţă.
Alfred Binder:Este vorba despre un curs de introducere în lumea vinului dedicat celor care au descoperit plăcerea de a bea vinuri de bună calitate şi îşi doresc o bază solidă de cunoştinţe pe care să construiască această pasiune. Cursul conţine informaţii despre tehnică degustării, soiuri de struguri, viticultură, vinificaţie, vinurile şi caracteristicile principalelor regiuni viti-vinicole din lume. Cursul constă în 8 sesiuni a câte 2 ore şi se desfăşoară săptămânal. Pentru fiecare sesiune am pregătit materiale printate, filme de prezentare şi câte 5 vinuri premium, reprezentative pentru temă tratată. Este un curs modern care respectă tradiţia dar conţine multe informaţii referitoare la cele mai noi tendinţe din industria vinului. ”Povestea vinului” este înlocuită cu un mesaj util consumatorului. Participanţii la curs învăţa să analizeze vinul şi din punct de vedere al raportului preţ/calitate. Şi nu în ultimul rând, acest curs acordă atenţia cuvenită regiunilor şi vinurilor din Frântă, Italia, Spania, Australia, Noua Zeelandă, Africa de Sud, Chile sau Argentina. Pe data de 8 septembrie începe al treilea curs şi locurile sunt în acest moment ocupate.
Somelier.ro:Ca om de marketing veniţi cu o abordare nouă pentru industria vinului din România, acceptă idea de consultant?ce le oferiţi?ce le propuneţi?
Alfred Binder:Consultanţa nu este un concept nou pentru această industrie, chiar din contra, sunt foarte mulţi producătorii care apelează la serviciile consultanţilor pentru viticultură şi vinificaţie. Mai mult, majoritatea specialiştilor vin din alte ţări şi acest lucru i-a făcut  pe români să se obişnuiască cu tipul acesta  de colaborare. Dacă reuşesc să-i conving de necesitatea marketingului, restul va fi mai uşor.Proiectul Market your Wine se bazează pe parteneriate strategice cu persoane şi companii din ţara şi străinătate specializate în servicii dedicate industriei vinului. În funcţie de nevoile clienţilor noştri putem formă o echipă care să auditeze cele mai variate aspecte ale afacerii lor. Întregul pachet de servicii oferit poate fi vizualizat pe www.marketyourwine.com.
Somelier.ro:Mi se pare foarte interesant că aţi reuşit să va conectaţi atât cu producătorii cât şi cu consumatorii, până la urmă ambelor părţi le oferiţi informaţii vitale despre vin, consum şi imagine. Satisfacţia este pe măsură ,cred, din moment ce reuşiţi să imbinati impresiile omului de rând cu nevoile producătorilor, aşa reuşiţi să aflaţi exact ce nevoi are fiecare.
Alfred Binder:Sunt un spion dublu dar “informatiile” culese vor fi folosite pentru a aduce reale beneficii ambelor tabere.
Somelier.ro:Unde consideraţi că se află consumatorul român, comparativ cu cel francez, Americana€¦etc?Ne putem modifica în nişte consumatori fini cu cerinţe exacte şi aşteptări pe măsură?
Alfred Binder:Şi consumatorii din Franta, Italia sau Spania au fost în situaţia noastră şi nu cu foarte mult timp în urmă. Avantajul consumatorului american este că nu are idei preconcepute aşa cum avem noi dar nu sunt înaintea noastră din punct de vedere al culturii vinului. În România, am observat formarea unei categorii de consumatori avizaţi ale căror pretenţii cresc şi implicit aceştia vor impune anumite standarde de calitate producătorilor care îi doresc că şi clienţi.
Somelier.ro:Îmi place să i€“mi pun interlocutorii în următorul scenariu:Aveţi posibilitatea să scoateţi pe piaţă un nou produs, un vin de Bordeaux, ce vin ar fi(ce soiuri aţi preferă)?ce denumire ar primi?şi etichetă ar avea că leit motiv?
Alfred Binder:Ar fi un vin alb produs din soiul de struguri Chardonnay, s-ar numi BlasphA¨me şi ar avea pe etichetă un cazan cu smoală pus pe foc. Lăsând glumă la o parte, cred că acest soi de struguri, chiar dacă nu este permis în Bordeaux, ar produce vinuri excepţionale în această regiune.
Somelier.ro:Va mulţumesc pentru timpul acordat şi va urez success în ceea ce întreprindeţi.
Alfred Binder:Eu va mulţumesc şi va urez la rândul meu să aveţi rezultate excelente cu acest proiect.

Get Social

  • Week-end cu vinuri noi

  • Ice wine intre Canada, China si Australia

  • Descifrarea etichetelor

  • Vinurile bio si viticultura ecologica

  • Chateauneuf-du-Pape vinul complet

  • Primavara targurilor de vinuri

  • Cum citim etichetele…?

  • Miraval Cotes de Provence, vinul cuplului Jolie-Pitt

  • Degustari de Icewine la Niagara-on-the-Lake

  • Dom Perignon canta si danseaza in ritmuri de “Rose”